وروداعضا ورود اعضاء |
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
موسسه جهاد نصر موسسه جهاد نصر
قدردانی کشاورزان از فواید فاز اول طرح 550 هزار هکتاری و استقبال از آغاز فاز دوم طرح توسط موسسه جهاد نصر 1400/07/10
قدردانی کشاورزان از فواید فاز اول طرح 550 هزار هکتاری و استقبال از آغاز فاز دوم طرح توسط موسسه جهاد نصر
 
آقای کوتی یکی از کشاورزان شناخته شده ی هویزه و تسهیلگر مشکلات اجرایی طرح از جانب کشاورزان منطقه است که در گفتگو با روابط عمومی موسسه جهاد نصر از برکات و ثمرات فاز اول طرح گفته و بیان داشتند طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری طرحی فوق العاده ، علی الخصوص برای کشاورزان بی بضاعت منطقه بوده است که در خلال جنگ تحمیلی متحمل خسارات فراوانی گردیده اند. 
 ایشان ضمن مثبت شمردن اقدامات موسسه جهاد نصر به پیشرفت 80 الی 85 درصدی پروژه در منطقه اشاره و توسعه ی جنبه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را حائز اهمیت دانستند.
 به لحاظ اقتصادی زمین های کشاورزی موجود در منطقه دژ و قدس که مجموعا 9500 هکتار هست در گذشته تنها 1500 هکتار به زیر کشت می رفته  و میانگین برداشت محصول در حدود 1 تن در هر هکتار بوده  که امروزه با اجرای طرح شبکه های  فرعی و تسطیح اراضی تقریبآ تمامی سطح به زیر کشت رفته‌ و میانگین برداشت در هر هکتار به حدود 4 الی 5 تن رسیده است.
ایشان اعلام کردند در فاز اول طرح 550 هزار هکتاری 23 هزار هکتار از زمین های شهرستان هویزه تحت پوشش طرح قرار گرفته   و حدود 50 هزار هکتار دیگر در انتظار اجرای فاز دوم طرح می باشد که هم اکنون مراحل مطالعاتی آن در حال سپری شدن است.
نکته مهم دیگر مورد اشاره توسط آقای کوتی هندسی سازی و تحویل کاداستر ثانویه با ابعاد چهار ضلعی مشخص شده با شاخصه ی  GPS ( مختصات جغرافیایی) به کشاورزان است که حدود این اراضی به سادگی توسط خود کشاورزان قابل تشخیص می باشد که بعد از تجمیع و هندسی سازی و پس از ثبت در کاداستر کل کشور قابلیت استناد داشته و در حل بسیاری از اختلافات موجود در منطقه، در محاکم قضایی راه گشاست.
 
تعداد بازدید: 1663
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به موسسه جهاد نصر ( عمومي غير دولتي ) ميباشد.
Powered by DorsaPortal