وروداعضا ورود اعضاء |
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
موسسه جهاد نصر موسسه جهاد نصر
اقدامات انجام یافته در مطالعات فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام 1400/08/12
اقدامات انجام یافته در مطالعات فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام
 
به گزارش روابط عمومی موسسه جهاد نصر، مهندس محمد جواد صالحی نژاد مدیر عامل موسسه در تبیین اقدامات بعمل آمده در فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام منسوب به طرح مقام معظم رهبری بیان داشت که هم اکنون مرحله مطالعاتی فاز دوم در حال پیگیری می باشد و اقدامات صورت گرفته بعد از تخصیص اعتبار جهت مطالعه فاز دوم در بودجه کل کشور و در چارچوب موافقت نامه های سال های 1399 و 1400، شامل تعیین مشاور برای تهیه و انجام مطالعات مرحله اول و دوم و نحوه ی استفاده از مدیریت مشارکتی، تهیه گزارش مطالعات زیست محیطی، پدافند غیرعامل و متدولوژی کلان انجام مطالعات از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است.
انعقاد قراردادهای مطالعاتی مشاورین مطالعه کننده در سطح 100/000 هکتار از اراضی شبکه، تهیه برنامه انجام مطالعات موافقت نامه سال 1400 از جمله مواردی است که تاکنون به سرانجام رسیده است.
همچنین وی بیان داشت جلسات متعددی در مورد بررسی های طرح های پیشنهادی مشاورین صورت گرفته است و در همین راستا طی جلساتی با سازمان های جهاد کشاورزی خوزستان و ایلام، تعاون روستایی و سایر ذی مدخلان اصلی طرح، کارگروه مشترک سازمان آب و برق خوزستان- جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آبیاری وزارت جهاد کشاورزی این موارد به بحث و بررسی گذاشته شده است.
وی در ادامه افزود کارگروه فنی–اجتماعی طرح با حضور کارشناسان فنی و اجتماعی مشاورین بمنظور بررسی و اجرای مباحث فنی اجتماعی تشکیل گردیده که جهت رعایت الزامات مد نظر ایفا نقش می نماید.
از جمله اقدامات دیگری که می توان به آن اشاره نمود عبارت اند از:
- برنامه ریزی و پیگیری تجهیز دفاتر پروژه توسط مشاورین در شهرستان های مربوطه
- برنامه ریزی بمنظور تشکیل کمیته های شهرستانی
- بازدید مشترک از محدوده پروژه های مطالعاتی در سطح استان باتفاق مشاورین مطالعه کننده
- تهیه فرمت کلی بعنوان راهنمای تهیه پرسشنامه های وضع موجود آبیاری، کشاورزی، اقتصاد کشاورزی و جمعیت
- ارائه سیستم کدینگ
- ارائه چگونگی مستندسازی طرح ها
- پیگیری مسائل مرتبط با زمانبندی تفکیکی انجام مطالعات
- اظهار نظر در خصوص خدمات کارفرمایی مورد نیاز طرح شامل نقشه برداری، تهیه نقشه های کاداستر، مطالعات بهنگام سازی، خاکشناسی و لایه بندی
- بررسی و جمع بندی شرح خدمات مطالعات نقشه برداری و کاداستر
- تهیه اسناد ارزیابی مشاوران نقشه برداری
  
تعداد بازدید: 1247
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به موسسه جهاد نصر ( عمومي غير دولتي ) ميباشد.
Powered by DorsaPortal